Köpvillkor

Innehållsförtecking



Lagar - försäljning och personuppgifter

Joy of Giving erbjuder er många olika och trygga alternativ för att just NI ska ha möjlighet att handla hos oss.

Vi följer de lagar som är uppsatta för att ni ska känna er trygga att handla hos oss. De lagar är distans- och hemförsäljningslagen och personuppgiftslagen, ta del av dem genom att gå in på följande länkar:

Distans- och hemförsäljningslagen
Personuppgiftslagen

"100% Nöjd kund"-garanti

Vi är säkra på att du blir helt nöjd med våra produkter. För att du också skall kunna känna dig lika säker inför vi nu "100% nöjd kund"-garanti. Det innebär att du när som helst inom 30 dagar och oavsett skäl kan lämna tillbaka er beställda produkt. 

  • 100% nöjd kund garanti innebär att vi återköper produkten till 100% av inköpspriset. Du får pengarna senast fyra veckor efter det att vi fått produkten tillbaka.
  • 100% nöjd kund garanti gäller vid köp 30 dagar från inköpsdatum.
  • 100% nöjd kund garanti är villkorslös, vilket betyder att vi även står för kostnaden av retur. Vill ni skicka tillbaka en beställd vara så hör ni av er till oss per mail till: retur@joyofgiving.se med er adress så skickar vi er retursedel inom ett par dagar.
  • 100% nöjd kund garanti gäller alla våra produkter.

Frakt- & leveransvillkor

Sök paket

Här kan du fylla i ditt sändningsnummer i rutan och klicka på Sök. 
Du måste fylla i hela sändningsnumret för att få träff, t.ex. 6123456789.
Får du inte det, kontrollera att du har skrivit rätt sändningsnummer. 


Joy of Giving erbjuder alltid Gratis frakt och fria returer!

Oroa er inte för dyra kostnadstillägg, Joy of Giving erbjuder alltid gratis frakt och fria returer till och från er med hjälp av DHL.

Leverans

Joy of Giving använder följande fraktalternativ:

  • Paket via DHL Service Point, för mindre försändelser, varorna skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet finns för uthämtning skickas ett sms med information om löpnummer och pinkod till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas.
  • Hemleverans, för varor som på grund av sin storlek eller vikt inte går att skicka till utlämningsställe erbjuds hemleverans under dagtid. Avisering vid hemleverans sker per telefon. Med hemleverans avses vanligen leverans till adressens första port eller tomtgräns.
Normal leveranstid är 1 – 4 arbetsdagar från det att Joy of Giving har bekräftat din beställning via e-post.

Retur

Joy of Giving bekostar er retur av varan, dock vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Vid önskad retur mailar ni till: retur@joyofgiving.se och uppge ert ordernummer och adress dit retursedlar skall skickas till. Därefter kommer Joy of Giving inom ett par dagar skicka er retursedlar som ni använder för att kunna skicka tillbaka varan. Efter att ni placerat retursedlarna på den emballerade varan så lämnar ni in det på samma kontor som ni hämtade ut er vara på.

Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom trettio (30) dagar från det att Joy of Giving tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant.

För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och Joy of Giving rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.

Outlösta Paket/Försändelser

Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Joy of Giving. Om detta sker debiteras du en avgift på 299 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Joy of Givings administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Transportskador

Joy of Giving ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Joy of Giving rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Joy of Givings kundtjänst.

Hur handlar jag?

För att du skall få en så säker betalning som möjligt sköts våra betalningar externt av Dibs och Klarna. Vi som jobbar på Joy of Giving tar alltså inte emot några kortnummer, etc. från er, utan ser endast vad du har beställt och kan därefter acceptera din betalning i samband med att varorna sänds till dig.

Kreditkortsbetalning

När du betalar med kreditkort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning. Så här går det till:

  • När du valt de produkter du vill handla så klickar du varukassan, då kommer du till en enkel snabbkassa där du tydligt kan se vad du valt att lägga i din varukasse. Där kan du också välja att få paketet inslaget (debiteras 25 SEK extra för denna tjänst). Näst längst ner i snabbkassan hittar du "Betalsätt", där klickar du i "Betala direkt med kort". En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt kontrollerar täckning för köpet.
  • Pengarna reserveras på ditt konto. Det kan innebära att du inte kommer åt pengarna (beror på respektive kreditinstituts policy) men de är ännu inte förts över till Joy of Givings konto. Samma dag som varorna levereras överförs pengarna via DIBS till Joy of Givings konto.

Mer information om hur DIBS fungerar hittar du om du klicka HÄR.

Handla mot Faktura

I en fysisk butik kan du alltid känna och klämma på varan innan du betalar. Det tycker vi är bra. Då är du nämligen alltid säker på att du betalar för det du faktiskt vill ha. Klarna faktura fungerar precis på detta sätt – varan först och betalning sen. Dessutom har vi förenklat handeln på nätet ytterligare genom att du med Klarna bara behöver ditt personnummer för att handla.

Om Klarna Faktura

Handla med personnumret: Välj Klarnas fakturaalternativ i Joy of Givings kassa. För att genomföra ditt köp uppger du ditt personnummer. En mikroupplysning kommer då att göras för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Upplysningen tar cirka 1 sekund.

  • Beställningen skickas: När ditt köp har godkänts skickar Joy of Giving varorna.
  • Betala efter leverans: När du har fått hem din beställning får du även en faktura. Fakturan bifogas i ett kuvert som klistras på er vara märkt med "Faktura".
  • Alltid minst 14 dagars betaltid: Normalt sett ska fakturan betalas inom 14 dagar. Men ibland kan det vara längre tid än så. Dubbelkolla därför alltid datumet på din faktura för när betalningen senast ska vara oss tillhanda.
  • Delbetala din faktura: Vill du delbetala ditt köp behöver du bara hålla utkik efter raden Betala lägst. Den hittar du på din faktura. Där ser du vad du som lägst kan betala för att göra om ditt köp till en delbetalning.

Klarna Konto

Ibland är det bra att kunna betala i sin egen takt. Därför kan du som väljer delbetalningsalternativet Klarna konto själv välja hur mycket du betalar varje månad. När du handlar med Klarna konto samlar du dessutom alla dina köp på en faktura. En annan bra sak är att Klarnas delbetalningstjänst är helt utformad för webben. Det betyder att du slipper krångliga formulär och inlogg, och handlar istället enkelt med ditt personnummer.

Om Klarna Konto

  • Handla med personnumret: Välj Klarnas delbetalningsalternativ i Joy of Givings kassa. För att genomföra ditt köp uppger du ditt personnummer. En mikroupplysning kommer då att göras för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Upplysningen tar cirka 1 sekund.
  • Beställningen skickas: När ditt köp har godkänts skickar Joy of Giving varorna. Du kommer inom några dagar även få hem ett kontoavtal.
  • Betala i slutet av månaden:  En första faktura kommer sen att skickas till dig. Den betalar du i slutet av nästkommande månad. (Ex. handla i januari, betala i slutet av februari.) Dina kommande fakturor betalar du istället i slutet av varje månad.
  • Samlingsfaktura: Har du handlat i flera olika butiker med Klarna konto samlas dessa på en och samma faktura.
  • Betala hela beloppet: Skulle du vilja betala hela beloppet på en gång går det alldeles utmärkt. Då avslutas automatiskt ditt konto hos oss.
  • Sänka månadsbeloppet: För att göra det betalar du bara in ett lägre belopp. På din kontofaktura vid raden Betala lägst hittar du vilket belopp du som lägst kan betala.

Kundtjänst

  • Telefon: 0340-620151
  • Telefontider: Varje vardag mellan kl. 10.00 - 18.00
  • E-post: info@joyofgiving.se